Danske Byggecentre søger en frisk supporter, som primært skal varetage helpdesk-funktionen overfor vores eksterne brugere af ByggeBasen (internetbaseret produktdatabase).

Som IT-supporter hos ByggeBasen får du en bred kontaktflade, hvor du kommer til at hjælpe både leverandører og byggecentre med udveksling af produktdata samt holde ByggeBasen ajour med disse data.

Dit ansvar består både i at strukturere data og få dem indlæst korrekt, da hele byggeriets værdikæde er afhængige af, at ByggeBasens data altid er tilgængelige og fejlfrie. Du kommer også til at hjælpe med at teste og kvalitetssikre ByggeBasen efter behov. Dette vil ofte ske i samarbejde med enten de andre supportere eller med vores udviklere. Dit arbejde vil også bestå i at sikre tiltag i ByggeBasen bliver korrekt formidlet videre til udviklerne som bindeled mellem IT og byggecentret.

Du vil ydermere på sigt skulle hjælpe med at udtænke løsninger, da ByggeBasen løbende bliver ekspanderet, da du, som nævnt, også vil deltage i den daglige dialog med udviklerne af ByggeBasen. En stor del af vores team har til huse i blandt andet Ukraine, er det derfor et krav, at du er god til engelsk.

Om IT-afdelingen

Du bliver en vigtig del af ByggeBasens supportteam, som i øjeblikket består af 2 medarbejdere, som du vil have dit daglige samarbejde med. Du bliver ydermere en del af IT-afdelingen, som i alt er på 16 medarbejdere. Derudover har du 7 kollegaer, som tager sig af alle de andre opgaver Brancheforeningen Danske Byggecentre har.

Arbejdsdagen er præget af en uformel omgangstone og et højt serviceniveau. Beslutningsvejene er korte. Du vil være tæt på beslutningsprocessen, og vi forventer, at du har lyst til at tage ansvar og bidrage positivt.

Dine primære arbejdsopgaver:

• Dagligt arbejde med helpdesk og supporttelefon/-mail i ByggeBasen

• Holde styr på opgaver der er under udvikling

• Test af ByggeBasen og udarbejdelse af vejledninger samt dokumentation

• Uploads og strukturering af katalogdata

• Bindeled mellem forretningen og IT

Dine kvalifikationer

Du har nogle års erfaring fra et lignende job, og muligvis har du en uddannelse som IT-supporter eller lign. Det er ikke et krav, at du er fra vores branche, men det er en fordel du har kendskab til byggebranchen. Vi skal nok sørge for en grundig oplæring.

• Du skal kunne kommunikere præcist og godt på dansk og rimelig godt på engelsk, både mundtligt og skriftligt

• Du er glad for at yde support og tilegne dig viden om nye produkter og ny IT-teknik

• Du har øje for detaljer og er grundig

• Du sætter en ære i at opgaverne bliver helt løst, inden du slipper dem

• Det skal kendetegne dig, at du har et godt gåpåmod, så du kan se muligheder for udvikling gennem dit engagement i afdelingen og de opgaver, du har ansvar for

Tiltrædelse 1. oktober 2022 eller så hurtigt som muligt.

Interesseret?

Send din ansøgning, dit CV og andet relevant materiale allerede i dag til IT-chef Paul Jacobsen på pj@byg-e.dk. Vi kalder løbende til samtaler.

Vil du høre mere om jobbet inden, er du velkommen til at kontakte Paul Jacobsen på telefon 45 80 78 77.

Lidt om ByggeBasen og Danske Byggecentre

Du bliver ansat i Brancheforeningen Danske Byggecentre, som er brancheorganisation for landets byggecentre og byggemarkeder. Vores opgave er at gøre det lettere for dem at drive virksomhed. Vi varetager branchens og medlemmernes interesser i ind- og udland overfor ministerier, styrelser, institutioner, foreninger og samfund.

DB har eksisteret siden 1898 og er i en branche præget af traditioner (på godt og ondt). Vi har en visionær ledelse, der ikke er bange for at gå nye veje, så du skal ikke være bange for forandringer. Du kan læse mere om os på www.bdb.dk.

ByggeBasen er byggebranchens internet produktdatabase. Det er her branchens leverandører indlægger alle informationer om deres varer og her hvor landets byggecentre henter oplysninger til prislister, hyldeforkanter, brugsvejledninger og diverse mærkningsordninger hvis påkrævet. Se evt. mere om ByggeBasen her. https://byggebasen.dk/